BRAND-A-PORTER

BRAND-A-PORTER – группа компаний, владеющая бутиками класса люкс (escada, kenzo, tsumori chisato) в Москве.

Rolling Press разработала систему идентификации Brand-à-Porter, включающую логотип, фирменный стиль.

Инструментом идентичности является название, а именно шрифтовое решение, которое было принято для проекта. В данном решении есть своя система и уникальность, которую можно проследить на используемых носителях. Особенности шрифта (гармоничное сочетание прямых и плавных, широких и тонких штрихов) передают характер компании, подчеркивают ее индивидуальность.

Одним из характерных черт логотипа является знак гравис – фирменный прием, который кроме ударения, делает акцент на изящность и элегантность стиля. А знак двойного дефиса, в свою очередь, задает ритм, динамичность и является неотъемлемым приемом идентичности. Цвет и бумага сделали образ бренда более выразительным – это гарантирует, что следящие за модными тенденциями потребители будут оставаться на пике моды на протяжении всего времени. Шрифтовое, цветовое решения, используемый материал носителей – все в своей совокупности делает стиль уникальным, а бренд Brand-à-Porter понятным для потребителя.

 

The Brand-á-Porter Group started its business at fashion market in 2008. The company brought together the best professionals in the industry. One of the key priorities of the company is building of lasting and fruitful cooperation with world famous fashion brands and opening its boutiques at best shopping centers. Currently brand-á-porter represents such brands as Escada, Kenzo, Tsumori Chisato. brand-á-porter’s boutiques located at best shopping centers in Moscow.

Rolling.design developed a system of visual identification for the Brand-á-Porter. It’s the logo and the brand identity. The name is a tool of identity, specifically the font solution that was selected for the project. This solution has its own system and uniqueness which we see in the media.

The font conveys the character of the company, emphasize its individuality. It emphasizes the brand personality.

One of the characteristic features of the logo is a sign gravis, which places an emphasis on elegance and elegance of the style. The sign of the double hyphen sets the rhythm and dynamics. It is the essential technique of the identity.

The color and the paper makes the image of the brand more expressive. The font and the color solutions, used media — all in their totality makes a unique style and understandable for the consumer.